اخبار

نمايش کليه اخبار  عمومي  تازه هاي بيمه  جهان خبر 

گزارش انجمن ژنو: دیجیتال‌سازی منجر به بیمه‌ای مشتری‌مدارتر می‌گردد

سرویس بین‌الملل- بر اساس گزارش اخیر انجمن ژنو (GA)، دیجیتال‌سازی روبه‌رشد اقتصادی، منجر به تغییر جهت بیمه از جبران خسارت صرف به ارائه خدمات مشاوره‌ای وسیع‌تر به مشتریان به‌منظور پیشگیری، کاهش و مدیریت ریسک‌ها شده است.
به گزارش افق بیمه، امکانات جدیدی که رصد و بررسی بصری در زمان واقعی را ارائه می‌دهد، اساساً رابطه بین بیمه‌گر و بخش اتکائی را با مشتریان تغییر می‌دهد. این گزارش می‌افزاید، شرکت‌ها این تغییر را از طریق ترویج راه‌کارهای کاهش ریسک و تنظیم بهتر حق بیمه‌ها بر اساس رفتار هر مشتری به انجام می‌رسانند.
گزارش انجمن ژنو این ادعا را مطرح می‌کند که توان تولید محصولات جدید و مشتری‌مدارتر حاکی از وجود منبع بزرگی از خلق ارزش برای بیمه‌گران و بخش اتکائی است و درعین‌حال، فن‌آوری دیجیتال، کارآیی مدیریت، پذیره‌نویسی و قیمت‌گذاری ریسک را از طریق پردازش داده‌ها افزایش می‌دهد.
در یک بازار رقابتی، کاربرد راهبردی داده‌های شخصی مشتریان سبب کاهش حق بیمه‌ها، به‌صرفه‌بودن و پوشش بهتر می‌گردد. با این وجود، این نوع کاربرد ممکن است، مسائل اخلاقی از جمله حفاظت داده‌ها، حریم خصوصی و قیمت‌گذاری ناعادلانه حق‌بیمه را به میان ‌آورد.
برای مثال، بیمه شخصی مبتنی بر ریسک می‌تواند به این معنا باشد که به برخی افراد دارای ریسک بالا، پوشش ارائه نگردد یا به صورت ممانعت‌آمیزی با هزینه‌های بالای حق بیمه روبرو شوند. با وجود آن که این مسئله در صنعت بیمه جدید نیست، ممکن است در اقتصاد دیجیتال‌سازی‌شده، جلوه بیشتری داشته باشد.
رعایت مقررات حفظ داده‌ها نیز برای بیمه‌گران و بخش اتکائی، شفافیت در کاربرد کلان‌ داده‌ها و اطلاعات شخصی را تأمین می‌کند. هم‌اکنون، این داده‌های جزئی که از طیف گسترده‌ای از منابع به دست می‌آید، در دسترس شرکت‌ها است و به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.
اما، انجمن ژنو تبیین می‌کند که تنظیم دقیق‌تر حق‌بیمه‌ها بر اساس ریسک‌های اساسی برای بیمه‌گران و بخش اتکائی و بیمه‌گزاران مفید خواهد بود. این‌درحالی‌است که داده‌های بهبودیافته، مدیریت ریسک و سیستم‌های اخطار اولیه را تسهیل می‌نمایند. این سیستم‌ها به ورود به‌موقع برای کاهش خسارت‌ها و حمایت از بیمه‌شدگان مناسب است.
این مقوله، در کشورهای درحال‌توسعه و بازارهای نوظهور، فواید بیشتری دارد. زیرا دیجیتال‌سازی و فن‌آوری‌های جدید می‌تواند به بهبود دسترسی به بیمه از طریق ارائه محصولات به‌صرفه‌، خلق بازارهای جدید و افزایش نفوذ بیمه کمک کند.
آنا ماریا دوهالستر، دبیرکل انجمن ژنو، اظهار می‌دارد: «تسریع در دیجیتال‌سازی و رشد فضاهای دیجیتالی متصل، آسیب‌‌های جدید و پیامد‌های بالقوه‌ای را خلق می‌کند که کمتر قابلیت پیش‌بینی را نسبت به گذشته دارا هستند.»
وی می‌افزاید: «دیجیتال‌سازی و فن‌آوری‌های جدید می‌تواند با بهبود دسترسی به بیمه از طریق به‌صرفه‌سازی، تسهیل در توزیع و خلق بازارهای جدید، مزایای بیمه را برای مشتریان جدید به ارمغان ‌آورد.»
همچنین، دیجیتال‌سازی به بیمه‌گران و بخش اتکائی اجازه می‌دهد تا از طریق پذیره‌نویسی کارآمدتر، با افراد بیمه‌نشده، مشارکت بیشتری داشته باشند. اما به طور سنتی، هزینه، زمان طولانی و تهاجمی بودن ارزیابی ریسک، مانع بهبود پذیره‌نویسی بوده است.
به همان نسبت، روندهای مدیریت خسارت نیز ساده‌تر شده است و با اطلاع‌رسانی خودکار خسارت، پردازش خسارت در زمان واقعی، تخمین خسارت قابل‌پیش‌بینی، قابلیت خدمات خودپرداز و پرداخت الکترونیکی تسهیل شده است.
استارت‌آپ‌های فن‌آوری بیمه (InsurTech) نیز روند مدیریت ریسک را از طریق کاربرد اخطار اولیه پایگاه‌های هوش مصنوعی و نیز روش‌های تخمین پس از حادثه با استفاده از هواپیما‌های بدون‌سرنشین، سنسورها و تصاویر ماهواره‌ای متحول نموده‌اند.
در نهایت، این گزارش می‌نویسد: با گسترش بیشتر کانال‌های موبایل و اینترنتی، کانال‌های توزیع بیمه بیشتر به سمت مشتری‌مداری حرکت می‌کنند و این مقوله در رشته خودرو کاملاً مشهود است چرا که ازپیش، ماهیت این پوشش به طور فزاینده‌ای استانداردسازی شده است.



نوشته شده در 19/9/1397
تعداد مشاهده اين صفحه : 72 بار
کد خبر : 115
[نمايش نسخه قابل چاپ اين خبر]    [ارسال براي دوستان]
  جديدترين اخبار  جستجو آرشيو اخبار
 
 






کلیه حقوق این پايگاه متعلق به پژوهشكده بيمه وابسته به بیمه مرکزی جمهوري اسلامي ايران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است