اخبار

نمايش کليه اخبار  عمومي  تازه هاي بيمه  جهان خبر 

کاهش ریسک تصادفات ناشی از حواس‌پرتی با طراحی جاده‌ای

سرویس بین‌الملل - با افزایش مرگ و میر و سوانح ناشی از تصادفات ناشی از حواس‌پرتی، مؤسسه ریسک مستقر در دانشگاه ایالتی اوهایو اثر تغییر طراحی جاده‌ای بر کاهش تناوب و شدت تصادفات ناشی از حواس‌پرتی را طی مطالعه‌ای تبیین کرد.
به گزارش نشریه افق بیمه، یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که طول مسیر جاده‌ها یا تعداد خطوط آن، اثر منفی بر تناوب تصادفات ناشی از حواس‌پرتی دارد و فلکه‌ها اثر معناداری بر کاهش شدت تصادفات دارند.
دیگر یافته این مطالعه حاکی از آن است که فضای جاده‌ آسفالته که دارای نوار میانی (بلوار) یا شانه است نیز دارای کمترین تصادفات رانندگی ناشی از حواس‌پرتی است.
دیگر یافته‌های کلیدی این پژوهش عبارتند از:
- تصادفات جاده‌ای ناشی از حواس‌پرتی درحدود 18 درصد از کل مرگ و میر ناشی از تصادفات شهر اوهایو و 16 درصد از آسیب‌های شدید جسمی در ایالت اوهایو را رقم زده است.
- تصادفات جاده‌ای ناشی از حواس‌پرتی در بزرگراه‌ها، 49 درصد شدیدتر از دیگر جاده‌ها است.
- تصادفات جاده‌ای ناشی از حواس‌پرتی، 5 تا 10 برابر مرگبارتر از تصادفات از پهلو یا از جلوبه‌عقب خودروها گزارش شده است.
- دیگر یافته این پژوهش نشان می‌دهد که فلکه‌ها، تنها طراحی جاده‌ای مؤثر در کاهش نرخ تصادفات و شدت آنها است. بر اساس داده‌های بین سال‌های 2013 تا 2017، هیچ نوع تصادف مرگباری در فلکه‌ها رخ نداده است.
فیل رنالد، مدیر اجرائی این مؤسسه اظهار داشت: «این مطالعه تأکید می‌کند که بهبود امنیت ترافیکی و مدیریت جاده‌ای بسیار مهم است. همچنین، این مطالعه، شواهد تازه‌ای ارائه می‌دهد که از اقدام برای بهبود علائم راهنمایی و مقررات امنیتی برای رانندگان حواس‌پرت در برخی مناطق خاص حمایت می‌نماید. اقداماتی هست که ما می‌توانیم در سطح محلی و شهری برای کاهش تناوب و شدت تصادفات به انجام رسانیم.»



نوشته شده در 4/10/1397
تعداد مشاهده اين صفحه : 26 بار
کد خبر : 116
[نمايش نسخه قابل چاپ اين خبر]    [ارسال براي دوستان]
  جديدترين اخبار  جستجو آرشيو اخبار
 
 






کلیه حقوق این پايگاه متعلق به پژوهشكده بيمه وابسته به بیمه مرکزی جمهوري اسلامي ايران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است