اخبار

نمايش کليه اخبار  عمومي  تازه هاي بيمه  جهان خبر 

بحران «استعداد» در بخش خدمات مالی و بیمه

سرویس بین‌الملل - بخش خدمات مالی و بیمه با کمبود کارکنان روبرو است، زیرا بسیاری از افراد این نوع شغل را «کسل‌کننده» و ناتوان از ارائه تحرک اجتماعی می‌دانند. این، یکی از یافته‌های پیمایش شرکت کپجمینی (KPGM) است که نشان می‌دهد تقریباً دو سوم کارکنان، خدمات مالی را به عنوان شغل لحاظ نمی‌کنند و دو پنجم از افراد بیرون صنعت نیز آن را «کسل‌کننده» عنوان می‌کنند.
یافته‌ی دیگر این پیمایش نشان می‌دهد که 41 درصد از کارکنان بخش خدمات مالی، والدینی داشته‌اند که در همین صنعت مشغول به کار بوده‌اند و تنها 12 درصد کارکنان، والدین غیرمالی داشته‌اند.
گزارش کپجمینی می‌نویسد: اگر صنعت علاقمند به جذب ترکیب متنوعی از مهارت‌ها و تجربه‌های مورد نیاز جامعه درحال‌تحول است، باید فقدان تحرک اجتماعی را جدی بگیرد.
تیم هاوارث، شریک در شرکت کپجمینی می‌گوید: «این واقعیت که بیش از سه برابر افراد در خدمات مالی، جا پای والدین خود گذاشته‌اند، گیج‌کننده است.»
وی می افزاید:‌ »هر دلیلی که داشته باشد، پیامد آن یکسان است: استعداد محدودتر و محدودکننده‌تر و عدم تحرک اجتماعی کافی. این، یک چالش بزرگ برای آتیه بخش است.»
با وجود آن که خدمات مالی، کسل‌کننده عنوان شده است، این پژوهش دریافت که کارکنان دارای سنین 25 تا 34 سال و شاغل در بخش، در انگلستان، خوشحال‌ترین هستند و 90 درصد نیز گفته‌اند که از شغل خود لذت می‌برند.
هنگامی‌که درباره انگیزه آنان برای نقشی که دارند، پرسش شد، پاسخ اکثریت، حقوق بود که 31 درصد از کارکنان بخش خدمات مالی به آن اشاره کردند و 16 درصد نیز آن را جالب عنوان کردند.
اما،‌ در بیرون از بخش خدمات مالی، تنها 16 درصد عنوان کردند که حقوق، محرک اصلی آنان است و 29 درصد گفتند که جالب بودن، انگیزه اصلی آنان بوده و 23 درصد نیز به محلیت شغل خود اشاره کردند.
کپجمینی می‌نویسد: ناراحت‌کننده است که تنها نیمی از کارکنان خدمات مالی آن را جالب می‌دانند و این، فاصله‌ای بزرگی بین درک عموم و واقعیت شغلی در بخش را نشان می‌دهد.
جان هولت، رئیس بخش خدمات مالی کپجمینی می‌گوید: «به ما گفته می‌شود که نسل هزاره بیشتر به اثر اجتماعی علاقمند است تا امور مالی؛ بنابراین، بخش ما باید در مسیر جذب و حفظ نیروهای خود، بسیار بیشتر خلاق شود.»
وی می‌افزاید: «با گسترش خودکارسازی، برخی از نقش‌های یکنواخت در بخش مالی و مرزهای بین بخش‌ها، از میان می‌رود. [بنابراین،] شرکت‌ها باید تلاش بیشتری برای جذب استعداد‌های جوان به کار بندند.»
منبع: اکچواری، آوریل 2019



نوشته شده در 18/2/1398
تعداد مشاهده اين صفحه : 24 بار
کد خبر : 130
[نمايش نسخه قابل چاپ اين خبر]    [ارسال براي دوستان]
  جديدترين اخبار  جستجو آرشيو اخبار
 
 






کلیه حقوق این پايگاه متعلق به پژوهشكده بيمه وابسته به بیمه مرکزی جمهوري اسلامي ايران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است