اخبار

نمايش کليه اخبار  عمومي  تازه هاي بيمه  جهان خبر 

بررسی کلیدهای موفقیت شرکت های بیمه- اهمیت مشارکت های جزئی در روند پرداخت خسارت

افق بیمه| یک بستر دیجیتالی جدید می‌تواند زمان و منابع را ذخیره کند و اصطکاک موجود در تعامل بین مشتریان و کارکنان را کاهش دهد.
بسیاری از شرکت‌های بیمه از روند آهسته و ناکافی پردازش خسارت‌ها رنج می‌برند که برای شرکت‌های بیمه و مشتریان‌شان، بسیار طولانی و خسته‌کننده است. چرخه پرداخت خسارت، با کاغذبازی‌های طولانی و پیچیده همواره سخت و طافت‌فرسا بوده است.
به گزارش سرویس بین الملل در بررسی اهمیت تجارت جهانی در زمینه پرداخت خسارت به نقل از انشورنس ثات لیدرشیپ زمان طولانی چرخه خسارت به معنای افزایش هزینه‌های اداری، کاهش بهره‌وری کارکنان اداره خسارت و روابط نامتناسب ارائه‌کنندگان و بیمه‌گزاران می‌گردد. برای زیان‌دیده، زمان طولانی انتظار برای تصمیم‌های مالی حساس منجر به کاهش شاخص خالص مروجان (NPS) برای شرکت بیمه می‌گردد.
تأخیر در داوری یک خسارت، به دلیل روند‌های سخت جمع‌آوری و تنظیم انواع و اقسام اطلاعات است. شرکت‌های بیمه معمولاً از کارکنان خسارت می‌خواهند تا با زیان‌دیده‌ از طریق روش‌های سنتی مانند ایمیل و تماس تلفنی ارتباط برقرار نماید. هنگامی که مشتریان باید با نمایندگان به صورت رودرور یا از طریق ایمیل صحبت کنند، به طور متوسط شش بار باید تلاش صورت پذیرد تا این مکالمه و جمع‌آوری داده‌های خسارت به وقوع بپیوندد که در نهایت به صرف بی‌مورد وقت اداره و زیان‌دیده منجر می‌شود.
شرکت‌های بیمه، سریعاً درپی رویکردی بدیع در کاهش هزینه‌های روند پردازش خسارت‌‌ها و تبدیل آن به مشارکتی ساده و خودکار هستند.
هم‌اکنون، شرکت‌های بیمه پیشرو درپی فن‌آوری‌های جدید برای کاهش عمیق زمان در چرخه پرداخت خسارت هستند و آن، چیزی جز چت‌بات یا همان ربات پاسخ‌گو نیست. این چت‌بات‌ها طی روند خسارت، از مشتریان، حمایت می‌کنند، دقیقاً مانند متخصص خدمات مشتریان. چت‌بات‌های نماینده بیمه در هفت روز هفته و بطور 24 ساعته در دسترس هستند و به‌طور مستمر به هر نوع پرسشی از طرف زیان‌دیده جواب می‌دهند و اطلاعات را از وی جمع‌آوری نموده و به طور خودکار و دوطرفه و یا با پیام، ارتباط کلامی برقرار می‌نمایند.
از این ربات‌ها که با عناوین «اپراتور پیام‌رسان» یا «نماینده پیام‌رسان» نیز یاد می‌شوند، در تمامی موارد ذیل کاربری دارند:
- تأیید اطلاعات دریافتی خسارت؛
- تأیید داوری خسارت؛
- درخواست لیست پرداختی‌ها؛
- ارسال یادآور برای پرداخت حقوق؛
- جمع‌آوری اطلاعات؛
- جمع‌آوری اطلاعات در روز آخر کاری.
یکی از راه‌کارهای مؤثر در خودکارسازی مشارکت خسته‌کننده و هزینه‌بر، بین شرکت‌ها و مشتریان، مفهوم «مشارکت خرد» است که ترکیبی از روند خودکار رباتیک و بستر خودکار مکالمه است. مشارکت خرد با فن‌آوری‌های نوظهور مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (AI) تقویت می‌شود و می‌تواند اصطکاک موجود بین مشتریان، کارکنان و شرکا را برطرف کند. مهم‌تر از همه، مشارکت خرد همگام با سیستم هوش مصنوعی، جریان کاری را سرعت می‌بخشد و زمان طولانی انتظار را برای مشتریانی که با شرکت بیمه تماس گرفته‌اند، را کاهش می‌دهد.
شرکت‌های بیمه‌ای که مشارکت‌های خرد را به اجرا گذاشته‌اند، زمان و منابع متنابهی را ذخیره نموده‌اند و شاهد بهبود بهره‌وری بوده‌اند. به‌طوری که این شرکت‌ها، 30 درصد کاهش در حجم تماس‌ها، 30 درصد بهبود در شاخص خالص مروجان و 60 درصد کاهش هزینه‌ها را تجربه نموده‌اند. درنهایت، شرکت‌های بیمه با راه‌کارهای فن‌آوری جدید که تاحدزیادی زمان، کارایی و هزینه را در مشارکت مشتریان بهبود می‌بخشند، احساس آرامش بیشتری را تجربه خواهند نمود.



نوشته شده در 18/4/1398
تعداد مشاهده اين صفحه : 33 بار
کد خبر : 141
[نمايش نسخه قابل چاپ اين خبر]    [ارسال براي دوستان]
  جديدترين اخبار  جستجو آرشيو اخبار
 
 






کلیه حقوق این پايگاه متعلق به پژوهشكده بيمه وابسته به بیمه مرکزی جمهوري اسلامي ايران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است