اخبار

نمايش کليه اخبار  عمومي  تازه هاي بيمه  جهان خبر 

آیا صنعت بیمه بسیار پیچیده است؟

افق بیمه: این دیدگاه که پیچیده سازی فرایند کارها در کسب وکارها رسوخ کرده است ، بخش اصلی یک ارتباط مناسب با مشتری را تهدید می کند و حاصل آن کلافگی و سر درگمی مشتریان است . درحالی‌که ساده‌سازی، تلاش و کار فراوان می‌طلبد، برخی روش‌ها به این کوشش‌های مهم کمک می‌کند. کافی است چند لحظه به پرسش‌های زیر فکر کنید:
- مهم‌ترین فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، کدامند؟
- چه فعالیت‌هایی وجود دارد که شما را از انجام مهم‌ترین فعالیت‌ها باز می‌دارد؟
- چگونه می‌توانید کمتر به فعالیت‌های کم‌اهمیت بپردازید؟
- چه نوع کاغذبازی، روندها و الزاماتی، مشتریان شما را کلافه می‌کند؟
- چطور می‌توانید تجربه مشتری را به‌گونه‌ای بازطراحی کنید که کمتر کار کلافه‌کننده انجام دهند؟
به گزارش سرویس بین الملل پیچیدگی سازمانی به آهستگی وارد یک کسب و کار شده و رواج پیدا می‌کند. ما از ورود هشت‌پاگونه و تسلط آنان و ممانعت از بهترین عملکرد‌مان ناآگاه هستیم. حرکت آهسته‌ی پیچیدگی به دلیل الگوی رشد معمول سازمان‌ها، حاصل می‌شود . هر چه ما بزرگ‌تر می‌شویم، بر ساختارها، نقش‌ها و مسئولیت‌های معین، کمیته‌ها، روندهای سخت‌گیرانه و غیره می‌افزاییم. قبل‌ازاین‌که بفهمیم، روزهای ما با جلسات کم‌ارزش، پاسخ به ایمیل‌ها و تطابق تلف می‌شود. ما دیگر قادر نیستیم بالاترین اولویت‌های راهبردی را پیگیری کنیم و به‌دلیل مشغله زیاد، همواره درگیر اطفای حریق دائمی کاغذبازی در سیستم اداری هستیم.
آنچه بسیاری از رهبران درک نمی‌کنند آنست که اگر تمامی فعالیت‌های کم‌ارزش و مزاحم که انحراف ذهنی، ایجاد و انرژی افراد را می‌گیرد، حذف شود، سیل عملکردهای مطلوب راه می‌افتد. درباره این فکر کنید که اگر افراد نسبت به اولویت‌های راهبردی اصلی، روشن باشند و در مفیدترین بخش روز به این اولویت‌ها بپردازند و زمان خود را برای تمرکز بر حل مسئله و ایجاد ارتباط با مشتریان یا هر اولویت دیگری می‌گذاشتند، اثر عملکردی آنان چگونه بود. همچنین، به لذت مشتریان هنگامی که شاهد حذف روندهای بوروکراتیک کلافه‌کننده در خرید بیمه هستند، فکر کنید. فرصت ساده‌سازی کارها، بسیار زیاد است، اما نیازمند تمرکز و تلاش است.
ساده‌سازی کارها نیاز به مسئولیت پذیری و مداومت دارد. اضافه‌ کردن پیچیدگی بسیار ساده‌تر است از طراحی یک راهکار ساده که کارکردی مطلوب دارد. تبدیل یک مقوله پیچیده و آشفته به روندی روشن، اولویت‌دارشده و ساده، محتاج هوش و مداومت است. اضافه کردن یک روند، یک قانون یا جزئیات بیشتر، بسیار ساده‌تر است از طراحی روندی ساده که عناصر اضافی را برداشته و عناصر اساسی را که می‌تواند برای حل مسائل ریشه‌ای، بهبود تمرکز و تسریع در درک و مشارکت، کمک کند.
درحالی‌که ساده‌سازی، تلاش و کار فراوان می‌طلبد، برخی روش‌های مهم وجود دارد که دستیابی به آن را میسر می‌سازد. فهرست پیشنهادی برای چگونگی ساده‌سازی به ترتیب زیر است:
- نسبت به هدف، روشن باشید
- سازماندهی نمایید
- کوچک سازی کنید
نسبت به هدف، روشن باشید
باید حسی روشن از تصویر بزرگ‌تر را در نظر بگیرید، تا چیزهایی که مفید نیستند را حذف نمایید. بدون شفافیت در راهکار، مأموریت یا چشم‌انداز، شما به‌سادگی نمی‌توانید چیزهایی که مزاحم کسب و کار شما هستند را حذف یا تقلیل دهید. هنگامی که این شفافیت در شرکت‌ها وجود ندارد، افراد درباره آنچه که مهم است، دید خاصی نداشته یا نامطمئن هستند و کورکورانه به دستورالعمل‌های مدیر به‌جای فکر و عمل، می‌پردازند. درک وسیع‌تر محیط راهبردی باید گام اول در ساده‌سازی هرچیزی باشد.
برخی پرسش‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا نسبت به هدف روشن شوید:
موفقیت چگونه است؟
مطلوب‌ترین پیامدی که می‌توانیم به دست آوریم، چیست؟
چه چیزی می‌تواند بیشترین ارزش را ایجاد کند؟
سازماندهی نمایید
به محض این‌که درک روشنی از محیط راهبردی، تعیین شد و اهداف کلیدی معلوم گشت، کار سازماندهی شده به جای بی‌نظمی آغاز می‌شود. تصویر جامعی از وضعیت فعلی، این‌که کارها چگونه انجام می‌پذیرد، محتوای درون یک سند یا قابلیت‌های یک محصول را باید به دست آوریم. هنگامی که مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به وضعیت فعلی جمع‌آوری شد، محورها را می‌توان استخراج نمود و برای گروه‌بندی و سازماندهی جزئیات به کار بست. این کار سبب می‌شود تا پیچیدگی، روشن شده و بسیار کم جلوه کند.
برخی پرسش‌ها که در زمان سازماندهی به بی‌نظمی باید بپرسیم، عبارتند از:
- چه محورهایی وجود دارد؟
- آیا این محورها را می‌توان بر اساس اهمیت راهبردی، سازماندهی نمود؟
- آیا روشی برای ارزیابی درجه سادگی در حذف و اضافه عناصر غیراصلی وجود دارد؟
کوچک سازی کنید
به محض این که گروه‌بندی‌ها یا موضوعات را تنظیم کردید و ایده روشنی از آنچه که تلاش دارید به دست آورید، پیدا نمودید، گام روشن بعدی، اولویت‌بندی، تقلیل و حذف چیز‌هایی است که اساسی نیستند. این، یک گام کلیدی در ساده‌سازی است اما درعین‌حال، بسیار چالش‌برانگیز است و به حل مسئله خلاق، طوفان ذهنی و طراحی برای روشن شدن چیزهایی است که باید ساده‌سازی شوند، نیاز دارد.
نویسنده مشهور فرانسوی، آنتوان دوسن اگزوپری زیبا می‌نویسد: «کمال، زمانی به دست نمی‌آید که چیزی برای اضافه کردن وجود ندارد بلکه هنگامی به دست می‌آید که چیزی برای برداشتن وجود ندارد.»
پرسش‌های کلیدی که می‌تواند برای تقلیل مقوله‌ای پیچیده به مقوله‌ای ساده باید از خود سؤال کرد، عبارتند از:
چه چیزی از منظر راهبردی بسیاری مهم است؟
چه چیزی کمترین اهمیت را داشته و باید حذف شود؟
چگونه عناصر غیراصلی را می‌توان بازطراحی یا منسجم نمود؟
فرصت برداشتن گامی به عقب و ساده‌سازی صنعت بیمه، بسیار مهم بوده و نیازمند تمرکز و اراده است. اما بازگشت به نوآوری، بهره‌وری و رضایت مشتری، ارزش آن را دارد. من شما را تشویق می‌کنم که اولین گام را بردارید.
منبع: انشورنس ثات لیدرشیپ، فوریه 2019



نوشته شده در 12/5/1398
تعداد مشاهده اين صفحه : 61 بار
کد خبر : 145
[نمايش نسخه قابل چاپ اين خبر]    [ارسال براي دوستان]
  جديدترين اخبار  جستجو آرشيو اخبار
 
 






کلیه حقوق این پايگاه متعلق به پژوهشكده بيمه وابسته به بیمه مرکزی جمهوري اسلامي ايران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است